Ubuntu 13.04 sedia di muat turun

ubuntu 13.04


Canonical telah mengeluarkan Ubuntu 13.04 Raring Ringtail. Ubuntu 13.04 pada desktop membawa pelbagai prestasi dan peningkatan kualiti menjadikan ia pengalaman Ubuntu yang paling cepat dan yang paling visual digilap sehingga kini.

Tumpuan utama bagi keluaran ini ialah mempunyai sistem yang ringan. Ini adalah sebagai permulaan bagi Canonical untuk mengeluarkan Ubuntu yang boleh beroperasi pada pelbagai faktor bentuk mudah alih.


Selain itu, Ubuntu 13.04 juga memberikan respon ketara lebih cepat bagi penggunaan biasa dan jejak memori dikurangkan yang memberi manfaat kepada semua pengguna. Dari segi paparan, beberapa ikon telah ditukar dan gambar-gambar untuk paparan muka depan telah ditambah supaya pengguna mempunyai banyak pilihan.

Perisian-perisian di dalam pun telah di kemaskini seperti Unity, Firefox, libreoffice dan sebagainya. Ubuntu 13.04 beroperasi menggunakan linux kernel 3.8.

Bagi yang tidak sabar untuk menggunakannya. Anda boleh download sekarang di laman web Ubuntu. Anda boleh menggunakan ubuntu sebagai sistem primeri anda atau sistem utama anda. Untuk pengguna Windows 8, terdapat beberapa tutorial yang perlu anda ikuti sebelum memasang ubuntu. Tutorial itu, telah disediakan di laman web ubuntu.

Catat Ulasan

notifikasi
close